Me Plus You - Kapitel 89

- Okej då, det var ganska roligt! Men tro inte att du kommer undan så lätt, sa han och gick fram och kramade mig.
- Försöka kan du ju alltid göra, sa jag och skrattade. Han böjde sig ner och kysste mig och efter ett tag hånglade vi. Jag satt i hans knä och hans händer var innanför min tröja, och mina händer innanför hans.
Plötsligt harklade någon sig och vi kollade bak, men det var inte Olga. I dörröppningen stod..



Chaz. Han kollade ner i marken och stampade lite med foten.
- Varför händer det här alltid mig? Sverige resan var ju värst men jag är fan rädd att jag ska komma in när ni har ..ja ni vet.. någon gång! pep han och både jag och Justin skrattade. Jag ställde mig upp och drog ner tröjan och Justin gjorde detsamma. Det blev en sorts pinsam tystnad mellan oss alla.

- Öhm, ska vi hitta på något? Hela gänget? frågade Justin efter ett tag och kliade sig i håret.
- Visst, mumlade jag och Chaz i mun på varandra.
- Jag ska bara fixa några saker, kommer strax! sa jag och lämnade Justin och Chaz i köket. Jag hörde direkt hur de började prata om blandannat mig och andra saker. Jag log för mig själv och gick ut till Olga som satt kvar i vardagsrummet.

- Oj det tog lång tid. Hade ni sex eller? sa hon och skrattade.
- Ja du vet, en snabbis! Kom med upp på rummet, jag måste bara fixa mig lite.
Vi gick upp till Justins rum och bytte kläder, jag hade nämligen lite kläder hos honom. Jag sov ju ändå så ofta här. Vi fixade oss snabbt och gick ner.
- Varför fixade vi oss, får jag fråga?
- Vi ska ut, sa jag inte det?
- Va? Med vilka?
- Chaz och Ryan sa jag och log.

När vi kom ner stod Justin, Chaz och Ryan där. Jag hoppade direkt på Justin och kysste honom och när jag var klar med det stod Olga kvar i trappan. Jag kollade på Chaz och såg att hans ögon var stora som golfbollar. Justin ställde sig bakom mig och la sina armar om min midja.
Olga gick ner och kramade om Ryan, länge. Hon viskade något i hans öra och han skrattade. Efter att hon kramat klart honom gick hon och ställde sig bredvid mig.

- Öh, det här är Chaz, Justins, och min, kompis. Chaz, det här är Olga, min bästavän ifrån Sverige, sa jag och kollade på Chaz som inte kunde sluta stirra på Olga. Jag sneglade på henne och såg att hon var generad, kollade ner i marken och sånt där. Jag fnissade och böjde mig fram mot Justin.
- De kommer SÅ att ha någon flirt eller så. Ska vi slå vad? viskade jag.
- 20 spänn, nickade han och vi skakade hand.

Vi åkte iväg till en bowlinghall och som tur var det bara vi och några andra där. Vi provade skor och började direkt att köra. Jag körde först ut och fick en strike.
- SCORE! skrek jag och hoppade upp och ner.
Efter mig var det Justin och sedan Ryan, och för de båda gick det lika bra. När det var Olgas tur så gick det däremot inte bra. Medans vi andra satt och snackade såg vi hur Chaz ställde sig bakom Olga och visade henne hur man skulle göra. Jag vände mig om mot killarna.
- Aww. Så söta!
Jag vände mig om och såg Chaz stå bakom Olga med armarna runt om henne, precis efter att hon skjutit iväg bowlingklotet. Hon sprang tillbaka till bordet och satte sig bredvid mig.
- Han är så .. söt! pep hon och log stort. Jag skrattade.
Vi fortsatte att köra tills vi var klara. Då satte vi oss vid resturangen utanför bowlingstället och käkade hamburgare.

Senare på kvällen, efter att vi varit hemma hos Justin och kollat på film, så gick jag och Olga hem till mig. Vi var båda ganska trötta så vi gick och la oss ganska direkt.
Dagarna rullade på och jag spenderade varje sekund med Olga. Vi var i stallet, shoppade, badade och gjorde massor av annat.
Det var nu söndagkväll och på måndag, nästa dag, skulle skolan börja. Och bara några dagar kvar tills Olga skulle åka hem igen. Jag hade fått ledigt den här veckan som gått, för att jag skulle kunna vara med Olga. Lärarna hade gått med på det om jag hade tagit med mig massor av läxor hem. Pft, som om jag skulle gör de ändå!
Jag, Olga och Caitlin, som blivit ganska bra vän med Olga, låg i soffan hemma hos mig och kollade på
film. Plötsligt hörde vi att någon knackade på dörren. Varken mamma eller pappa var på middag då de var hemma hos oss så Olga sprang upp och öppnade.
- Det är din boyfriend, ropade hon och jag ställde mig snabbt upp och fixade håret lite snabbt. Jag gick ut till hallen där Justin stod.

- Hej, mumlade jag och kramade om honom.
- Hej dissare, sa han och skrattade. Han borrade in näsan i mitt hår. Jag släppte taget om honom och ställde mig istället mitt emot honom, och höll i hans händer.
- Vad menar du?
- Den här överraskningen kanske inte var så bra trots allt, vi har ju inte kunnats se på hur många dagar som helst. Äsch, spelar ingen roll. Bara jag får se dig lycklig så, sa han och kysste mig.
- Justin, förlåt, det har bara blivit så. Vi har inte setts på evigheter, jag och Olga, och jag har försökt ta vara på varje sekund av det här besöket..
- Det är lugnt sa jag ju! Det var ju jag som fixade hit henne, så det är ju klart att jag var beredd på det. Visst hade vi kunnats se mer, men det är helt lugnt. Kolugnt! sa han och skrattade.
- Jag tror det heter cool-lugnt och inte ko-lungt faktiskt, sa jag och skrattade ännu mer.
- Jajaja, var expert du. Vem är det som är bäst i klassen?
- Hm, låt mig tänka. Jag! Jag har ju gått om han som kallar sig bäst med tio extra poäng. Ojojoj, det visste du inte va? sa jag och boxade Justin på armen som såg helt chockad ut.
- Du gjorde vad? Det var ju min roll att vara bäst i klassen! Vad taskigt, sa han besviket och gjorde sitt puppyface. Jag böjde mig fram och pussade honom på munnen. Vi stod och kramades ett tag tills Caitlin kom ut i hallen.

- Tjena lovebirds! Kan inte vi göra något? Det är fett tråkigt, filmen är liksom slut och allt..
- Visst. Justin, är det varmt ute? frågade jag och han nickade. - Bra, då kan vi ju bada! Eller?
- Jättebra idé! Jag ringer killarna, okej? sa Justin och försvann ut. Han kom efter några sekunder tillbaka och sa att de var påväg, så jag, Olga och Caitlin sprang upp till mitt rum och tog på oss våra bikinis.
När vi var klara gick vi ner till hallen och där stod killarna och stirrade på oss. Verkligen synkade våra kroppar. Jag harklade mig.
- Ska vi typ.. dra ut till poolen nu?
- Mmm, mumlade Justin och fortsatte att stirra på min kropp.
- Kom igen Justin, det är inte som om du redan sett henne naken? suckade Chaz och la armen om Olga. Jag kände mig knallröd och såg att även Justin var generad.

Vi badade ett tag i poolen men efter en stund blev det tråkigt.
- Kan vi inte gå in? Det börjar bli kallt, sa Caitlin och hoppade upp ur poolen.
Vi andra höll med och gick in i huset. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, så vi körde bara en traditionell filmkväll, som vanligt. Det var mysigt och roligt. Denna gång valde vi dock inte en skräckis utan en komedi.
När den var slut satt alla förutom jag, Chaz och Justin och sov. Jag låg lutad mot Justin och han hade armen runt om mig, och Olga låg på samma sätt fast med Chaz. Jag såg hur han lutade sig ner och pussade henne på pannan och då öppnade hon ögonen och kysste honom istället.
Jag och Justin kollade på varandra och log. Han drog fram sin plånbok och gav mig en tjugokronors-sedel.
- Du vann, sa han och skrattade.
- Såklart, sa jag och kysste honom.

Vi lät Caitlin och Ryan ligga och sova där de låg, och satte istället på en ny film. Nu låg jag och Justin och myste och Chaz och Olga gjorde detsamma. Det glädje mig att se att Chaz hade hittat någon. Och den personen var ingen mindre än min bästa vän. Det kändes riktigt bra det.
Förlåt för att jag säger förlåt hela tiden, och för att jag klagar på mina egna kapitel hela tiden.. men jaja, jag tyckte INTE om det här kapitlet. Det sög. Förlåt, haha! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra!!!!

2011-02-21 @ 17:40:34
Postat av: Anonym

älskar't :)

2011-02-21 @ 17:40:43
Postat av: Elin

Super, och nej det sög inte alls! :)

2011-02-21 @ 19:04:39
Postat av: lavin

Nej den va riktigt bra!:D

2011-02-21 @ 19:06:12
Postat av: Anonym

awesome!!

2011-02-21 @ 19:13:28
Postat av: Johanna

Nej det var inte alls dåligt , det var jättebra !! Får vi ett till ikväll eller får vi vänta tills imorrn ? Jag vill läsa mer ikväll hah ! Du är jätteduktig, full av ideér och det är superbra !!

Fortsätt såhär så kommer du gå långt !



Kram Johanna !!

2011-02-21 @ 19:16:58
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Säg inte så!! :P Du är ju asbra!!!

2011-02-22 @ 06:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0