Me Plus You - Kapitel 79

Till musiklektionen dök alla killar, förutom Justin upp. Vart var han? Jag tänkte på det nästan hela dagen vilket gjorde att jag fick svårt att koncentrera mig.



Några timmar senare:
Vi fick sluta tidigare idag så jag åkte direkt hem och var .. bara ensam. Alla vänner, både här i ATL och hemma i Sverige hade någon att vara med idag men här satt jag ensam. Jag antar att Justin hade planerat något annat eller var för upptagen för att hitta på något, så jag bestämde mig för att sitta hemma ensam istället. Jag hade tänkt göra något med Caitlin men hon hade fått en sista-minuten-dejt med en kille som hette Scott. Jag satte mig framför TV:n och började spela lite Xbox. Plötsligt hörde jag hur mobilen ringde så jag sprang iväg till köket där jag senast lämnat den och svarade.
- Hej där är Claudia!
- Det är Justin. Jag har inga planer för idag, och jag känner mig ganska ensam.. Vill du träffas?
- Jättegärna, sa jag och log. Inte för att han kunde se det, men ändå.
- Bra. Jag möter upp dig om två timmar, så var klar då. Du behöver inte vara finklädd, var dig själv bara. För du är alltid fin, sa han och la på.
Precis när han la på så smsade jag Caitlin och Olga om min lilla 'dejt' med Justin. Jag hade ju ingen aning om vad han planerat, men jag antog att det var en dejt. Det kändes som om vi var mer än vänner, som om vi hittat tillbaka till det gamla spåret.
Jag sprang upp på rummet och in i badrummet, och satte på vattnet. När vattnet nått kanten på badkaret hoppade jag i det varma vattnet. När jag legat där och bara slappnat av ett tag började jag schamponera in håret, raka mig överallt, ha på mig en ansiktsmask och ja, såna där saker!

När jag badat klart och fönat håret så stod jag framför spegeln. Jag bestämde mig för att platta ner håret så det var det jag gjorde, och sedan började jag sminka mig. Det fick bli en ganska natural sminkning idag. Efter det så gick jag till garderoben och valde ut en fin vit sommarklänning och till den skulle jag ha en jeansjacka. Det var inte för uppklätt, men inte alls vardagligt. Helt perfekt, tror jag. Jag kollade på klockan och det var bara fem minuter kvar. Jag fixade det sista och det var precis fem minuter kvar.

Jag gick ner och ut genom dörren och när jag kom ut så stod det en limousine där. Varför skulle Justin alltid göra så här mycket för mig? Chauffören öppnade dörren åt mig och jag klev in.
Efter bara tio-femton minuters bilresa var vi framme och när chauffören öppnade min dörr så såg jag vart vi var. Stranden. Jag visades vart jag skulle gå, men jag förstod snart när jag såg den nergrävda vägen med rosenblad.
Justins perspektiv:
Jag stod nervöst och väntade på henne. Detta var kanske inte det hon väntat sig, men jag hade inte haft så mycket tid att förbereda på. Hon var värd det bästa och jag hade verkligen försökt.
Jag vände mig om och såg henne stå där. Hon hade på sig en jättefin sommarklänning och .. Direkt när hon fick se mig hoppade hon på mig och kysste mig. Jag kysste tillbaka och släppte ner henne på marken.
- Det här är till dig, sa jag och höll upp en bukett med rosor.
Hon tog emot buketten och log stort.
- Du är för underbar, jag älskar dig.
- Jag älskar dig också. Kom nu!
Jag tog hennes hand och började gå iväg mot en avlägsen plats. Detta påminde om Danmark resan, fast det var så mycket finare. Jag hade nämligen fixat en resturangplats som vi kunde vara på.
- Det är som i Danmark, fast så mycket bättre.
- Jag vet, det är meningen, sa jag och log.

Vi satte oss och började äta. När vi ätit upp tog jag hennes hand och ledde upp henne från stolen. ¨
- Kom shawty.
Hon följde efter mig och jag började gå mot stället jag och Kenny bestämt, som planerat.

När vi kom fram så stannade Claudia. Jag kollade bak och hon stod där och gapade.
- Sko.. Skkk.. Skojar du? En luftballong?
- Nej, jag skojar inte, kom nu! sa jag och drog med henne.
Vi gick in i luftballongen och ställde oss och sedan lyfte vi. Vi lyfte högre och högre upp och jag kunde känna hur Claudia blev knäsvag, så jag tog ett stadigt tag om hennes midja och höll upp henne.
- Det är lugnt, du behöver inte vara rädd, viskade jag i hennes öra och kysste hennes panna.

Nu var vi långt ovanför Atlanta och tillochmed jag tyckte det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig sett något sånt vackert förut. Det var helt otroligt. Det var mörkt ute, nästan solnedgång, och hela stan lyste upp. Jag tog Claudias hand och kramade om den hårt och jag kände hur hon gjorde detsamma. Efter en stund vände jag mig om mot henne och jag såg att hon hade tårar i ögonen.
- Är du ledsen?
- Nejdå, allt är bara så.. så perfekt!
- Jag är glad att du gillar det. Jag har en sak till dig, sa jag och letade i bakfickan. Jag fick upp den lilla asken och sträckte nervöst fram den till henne. Tänk om hon inte gillade den?

Claudias perspektiv:
Justin sträckte fram en liten ask till mig. Jag öppnade försiktigt asken och fick se vad det var i den. Jag blev helt mållös. I den lilla asken låg ett fint silver berlock-armband. Jag tog försiktigt upp det och kollade på det.
- Herregud Justin! Herregud! sa jag och kände hur tårarna började forsa ner för kinderna.
- Gillar du det?
- Gillar? Jag älskar det!
Jag beundrade det en stund till och satte på mig det. Jag lutade mig mot Justin och bara kollade ut över allt. Det var så fint, så fantastiskt. Det går inte att beskriva hur vackert det såg ut.

Efter att vi varit uppe med ballongen i trettio minuter så landade vi på stranden igen. Justin fick en gitarr av mannen som varit med i ballongen. Han tog min hand och vi gick och satte oss i sanden. Han började spela och sjunga Favorite Girl och jag kände hur jag började gråta igen.

- Justin, vad har jag gjort för att förtjäna dig? Jag har typ skitit i dig och du har alltid funnits här för mig. Alltid.
- Du gör mer än vad du tror. Tack vare dig orkar jag leva, jag orkar med varje andetag och jag älskar dig. Han böjde sig fram och vi möttes i en lång kyss. Gud vad jag älskade honom. Mer än vad jag hade trott.
4 inlägg idag! Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: emma

Du är helt otrolig!!! Jag älskar din novell!! <3 <3

2011-02-14 @ 21:25:03
Postat av: Matilda

Grymt bra update!! Älskar novellen!! :D♥

2011-02-14 @ 21:38:17
URL: http://mmatii.blogg.se/
Postat av: Anonym

åherregud!!!!! SKIT BRA!

blir fan tårögd!!!! (A)

2011-02-14 @ 21:41:12
Postat av: Anonym

HELGRYMT!!!!!!!!!

2011-02-14 @ 21:49:18
Postat av: Anonym

asbra! :D

2011-02-14 @ 22:02:45
Postat av: Johanna

Superbra, men börja inte på den andra för tidigt , gör den här jättelång isstället , kram !!

2011-02-14 @ 22:12:06
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

GRYMT

2011-02-15 @ 00:02:44
Postat av: Anonym

gud vad bra!! mera meeeeeeeeraaaaaaaa!!!

2011-02-15 @ 06:25:40
Postat av: Anonym

awesooome!!!!!

2011-02-15 @ 09:44:08
Postat av: Anonym

älskar din novell :D

2011-02-15 @ 15:08:51
Postat av: Johanna

Meeeer meeeeer meeeeeeer mmmmmmmeeeeeeeeerrrrrrr !! DU E GRYYMME !!

2011-02-15 @ 15:48:52
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Du är jätte duktig och fyra kapitel på en dag och dom blir så bra !!! Det är typ otroligt!!!!:D



Jag tycker också att du inte ska börja på den andra novellen så snart, den här är så himla bra!!!!!!!!!!:D



2011-02-15 @ 16:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0