Me Plus You - Kapitel 77

Jag sprang iväg till toaletten och gick snabbt in i första bästa toalettbås. Jag gjorde mina behov och gick ut för att tvätta händerna, då jag hörde att ett bås smälldes upp. Jag kollade bakåt och där stod ingen annan än Nathalie.
- Hej, sa jag och log lite och sedan fortsatte jag att tvätta händerna.
Hon gick emot mig och ställde sig mitt framför mig.
- Ge fan i Justin, okej? halvskrek hon och gick ut ifrån badrummet. Dörren stängdes med en smäll.



Menade hon allvar? Jag kollade mig själv i spegeln och skrattade. Jag tog min mobil och gick ut ifrån badrummet och iväg till de andra. Jag kollade lite på Justin, granskade honom. Visst var det något annorlunda med honom? Det kändes på något sätt som om han hade blivit.. sexigare. Manligare. Eller var det bara jag som inbillade mig? Jag blinkade till några gånger och insåg att jag inte gjorde det. Det kanske inte var så konstigt att alla ville ha honom. Frågan var bara, var det mig han ville ha eller ville han ha Nathalie?

Vi pratade en stund tills nästa lektion började. Vi försökte överleva genom den.. och sedan fick vi sluta. Herregud vad skönt det skulle bli med helg! Vi gick ut tillsammans till Justins bil och bestämde helgens planer, för självklart skulle vi vara med varandra.  Efter en lång diskussion bestämde vi oss för att åka hem till mig och bada i poolen. Justin skjutsade killarna hem till sig så att de kunde hämta badshorts, medans Caitlin och jag gick hem till mig. Hon skulle få låna en bikini av mig.

- Vilken vill du ha? sa jag och höll upp två bikinisar, en persikofärgad och en rosa. Caitlin valde den rosa och vi gick och satte på oss bikinisarna. Vi tog sedan en varsin handduk och gick ner till poolen där killarna redan var och badade. När vi kom ner till de och tog av oss handdukarna kunde jag se blickarna från alla killar. Jag skämdes lite, det var ändå ganska pinsamt. Caitlin verkade däremot njuta av uppmärksamheten! Hon var snabbare än vad jag var med att hoppa ner i poolen.
- Kom igen Claudia, det är aaaaskönt! sa Chaz och la sig på en badmadrass. Badkruka som jag var la jag mig på solstolen istället.
- Hörruduru, du ska bada! skrek Justin och hoppade upp från poolen. Han sprang alldelles blöt fram till mig och lyfte upp mig. Jag började sprattla och skrika men han höll ett stadigt grepp om mig och tillslut kastade han ner mig i poolen. Vattnet var iskallt och jag skrek så högt jag bara kunde. Alla började skratta åt mig och tillslut gjorde jag detsamma.

När vi hade badat och solat i flera timmar ringde Justins mobil. Han var snabb med att svara och jag kunde se på honom att något var fel. Han sa att han skulle komma tillbaka om ungefär fem minuter, och så tog han sin handduk och gick iväg. Vi tänkte inte så mycket på det utan fortsatte att bada. Men efter fem minuter började jag undra lite vart han tagit vägen, så jag sa till de andra att jag strax skulle komma tillbaka och så gick jag iväg. Jag smög runt huset och gick till baksidan av mitt hus baksida, om ni förstår vad jag menar? Där fick jag se Justin och .. Nathalie. Vad fan gjorde hon här? I mitt hus? Med Justin? Jag kände hur jag bara ville slå till henne men istället smög jag och ställde i huset, så att jag kunde se och höra allt som hände.

Det såg ut som om dem bråkade. Jag kunde inte höra allt i detalj, men jag kunde höra det mesta för att uppfatta att de bråkade.
- Jag vet att du älskar mig, sa hon och böjde sig fram mot Justin. Han backade bak lite men hon var snabb nog att ta tag i hans nacke och dra honom mot sig och de möttes i en kyss. Jag kände hur jag kokade av ilska och jag ville bara springa fram och slå till henne. Justin backade bak ännu mer.
- Jag vet att det är mig du vill ha, mumlade hon och närmade sig honom igen. Han ryggade snabbt undan.
- VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED? skrek han. - Fan heller att jag älskar dig! Jag har aldrig älskat dig och det vet du, jag har inte ens gillat dig. Och det kommer jag aldrig att göra!
Både jag och Nathalie gapade stort.
- Vva? stammade Nathalie fram.
- Mitt hjärta slår för någon annan och det har du vetat om. Hur fan kan du tro att det är dig jag vill ha? Fan heller. Väx upp! sa Justin. Nathalie gick besviket därifrån och jag kände hur glädjen sprutade ut ur min kropp. Justin gick emot mig och jag sprang fram till honom, hoppade upp i hans famn och kramade om honom hårt.

- Oj, hehe. Såg du det? Förlåt, sa han och släppte ner mig.
- Herregud Justin, gud vad jag älskar dig. Förlåt mig för att jag varit en sån idiot.
- Jag förlåter dig, bara du förlåter mig, sa han och log lite smått.
Jag slängde mig på honom och kramade om honom återigen. Efter att vi kramats gick vi tillbaka, hand i hand, till de andra.
Ganska gulligt, eller? Haha! Detta var dock inte det romantiska kapitlet som jag planerat, den planen krashade lite. Ska försöka skriva ett alla hjärtans dag kapitel ikväll iallafall!

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

mera :D:D sjukt bra!

2011-02-14 @ 17:14:55
Postat av: Anonym

mera :D:D sjukt bra!

2011-02-14 @ 17:15:05
Postat av: Johanna

Åhh, vad mysigt !! Skriv tjejen ! Du är jätteduktig !

2011-02-14 @ 17:17:51
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

guligt :)

2011-02-14 @ 17:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0