Me Plus You - Kapitel 76

När hon sa att det var lugnt mellan oss kände jag för att bara hoppa upp och ner, skrika av glädje och kyssa henne. Men det var ett problem, jag visste inte om hon menade att det var lugnt som i "det är lugnt, vi kan vara vänner" eller om hon menade att vi skulle vara mer än det..



Nästa dag vaknade jag sent, nästan så sent att jag trodde att jag skulle missa bussen. Jag sprang runt i hela huset och fixade mig snabbt. Idag orkade jag inte fixa mig så mycket, jag kände att det faktiskt inte spelade någon roll vad jag hade på mig. Jag var i skolan för att lära mig, inte för att gå dit på modevisning.
När jag var halvklar kollade jag på klockan och såg att bussen skulle komma nu, så jag sket i att käka frukost och sprang ut till bussen istället. Den stod utanför mitt hus och var påväg att åka så jag sprang allt vad jag kunde och hann som tur med den. Jag gick längst bak och satte mig vid alla andra.

Skoldagen rullade på som vanligt med massor av tråkiga lektioner. Efter att vi haft religion, engelska, matte och idrott så var det dags för lunch och jag kände hur magen kurrade till rejält, jag hade ju inte ätit något på hur länge som helst bara för att jag skippat frukosten.
- Åh, gud vad jag är hungrig, sa jag och höll händerna för magen. - Kan vi inte dra och äta?
- Mat? Jag hänger med! sa Chaz och slängde in sina saker i skåpet.
Vi bestämde oss för att åka någonstans istället för att sitta och ruttna i skolmatsalen, så vi åkte iväg i Justins bil. Efter bara en liten stund hade vi stannat framför ett hamburgerställe. Vi gick in och beställde maten.

En liten stund kom maten till bordet där vi satt. Vi började direkt att äta och tillslut såg bordet ut som ett bombnedslag där ett gäng grisar hade ätit. Vi började inte förrens om en timme, då vi hade håltimme, så vi bestämde oss för att stanna här.
När vi suttit där ett tag kom ett par tjejer fram till vårat bord. Vi förstod ingenting förrens vi förstod att det var ett gäng Beliebers.
- Hhee.. Hheejj Justtinn, stammade en av de tre tjejerna fram.
- Kom igen, du får fråga, hörde jag ena tjejen viska till den andra, på svenska.
- Jag vågar inte, svarade hon och knuffade till hennes kompis.
- Är ni svenska? frågade jag, på svenska såklart, och log.
- Ja! Är du?
- Det är jag. Vill ni något eller? sa jag och log. Jag försökte att inte låta för dryg.
- Kan du fråga om vi får en autograf? Det är liksom lite svårt att prata på engelska oc..
- Visst, sa jag och vände mig om mot Justin. Han och alla andra såg ut som ett gäng frågetecken.
- Tjejerna vill ha en autograf av dig, och förmodligen ett par bilder. Ställer du upp på det? Han nickade glatt och ställde sig upp bredvid tjejerna. Tjejerna skakade och gav mig en kamera och jag knäppte massor av kort.
Innan de gick ville de också ha ett kort på Justin och alla hans vänner.. Kul! Här satt jag helt nergrisad med mat överallt och någon vill ta foton på mig, men jag ställde upp. Vi la armarna om varandra och log stort och tjejerna tog ett foto på oss. De tackade oss och kramade om Justin innan de gick iväg. Vi snackade lite mer innan vi bestämde oss för att gå därifrån. Jag kunde inte undgå att tänka lite för mig själv.. Tänk att jag hade reagerat exakt sådär förut, men nu var det min vardag att vara med Justin..

Resten av dagen fortsatte som vanligt med massor av tråkiga lektioner. Idag hade vi en extra lång dag så vi slutade inte förrens halv fem. Våran mentor hade ju självklart varit så dum och satt ännu en timmes lång rast innan sista lektionen. Varför kunde vi inte bara få sluta en timma tidigare? Jättedumt.  
Den här timman visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi satte oss ute på skolgården. Det var ganska varmt ute och det var knappt några kvar i skolan nu, så det var skönt. Ryan som hade med sig sin skateboard åkte lite med Christian i rampen medans vi andra satte oss på en bänk. Caitlin fick ett samtal och gick iväg så det var bara jag, Justin och Chaz, aka mobilnörden, kvar. Jag sneglade lite på Justin och han gjorde samma sak på mig och log.
- Jag måste gå på toa, kommer strax! sa jag och sprang iväg till toaletten.
- Hah, visst.

Jag sprang iväg till toaletten och gick snabbt in i första bästa toalettbås. Jag gjorde mina behov och gick ut för att tvätta händerna, då jag hörde att ett bås smälldes upp. Jag kollade bakåt och där stod ingen annan än Nathalie.
- Hej, sa jag och log lite och sedan fortsatte jag att tvätta händerna.
Hon gick emot mig och ställde sig mitt framför mig.
- Ge fan i Justin, okej? halvskrek hon och gick ut ifrån badrummet. Dörren stängdes med en smäll.
Ohhh, vad händer nu?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra!

2011-02-14 @ 17:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0